Description complète d'orgue sélectionné
Photo: Jaap Huttenga
Bergambacht, Nederland (Zuid-Holland) - Ontmoetingskerk
Commune: Krimpenerwaard
Adresse: Hoofdstraat 60, 2861 AR, Bergambacht
Description no.: 1006291.
Fondation "Centre d'orgue" carte de photo numéro: GR3413.
Bâti par: Fonteijn & Gaal (1967)
Données techniques
Composition
Manuaal I (C-g'''): Prestant 8', Holpijp 8', Octaaf 4', Mixtuur III-IV sterk (2'), Tremulant.
Manuaal II (C-g'''): Bourdon 8', Roerfluit 4', Doublette 2', Trompet 8'.
Pedaal (C-f'): Subbas 16', Gedekt 8'.
Accouplements: Manuaal I - Manuaal II, Pedaal - Manuaal I, Pedaal - Manuaal II.
Photo: Jaap Huttenga
Bergambacht, Nederland (Zuid-Holland) - Ontmoetingskerk
Commune: Krimpenerwaard
Adresse: Hoofdstraat 60, 2861 AR, Bergambacht
Description no.: 1006291.
Fondation "Centre d'orgue" carte de photo numéro: GR3413.
Bâti par: Fonteijn & Gaal (1967)
Année | Facteur | Opus | Activité | 1967 | Fonteijn & Gaal | orgue neuf | 2002 | Kaat & Tijhuis | restauration |
- De firma Fonteijn & Gaal leverde in 1967 een nieuw orgel aan de Gereformeerde Kerk te Bergambacht. Het verving een ouder instrument, dat in 1937/1938 door de firma N.A. van Dam was verbouwd. Het orgel is eind april of begin mei 1967 in gebruik genomen. Bij deze gelegenheid werd het bespeeld door Theo Griekspoor.
- Het kerkgebouw heet tegenwoordig Ontmoetingskerk. Het orgel werd in 2002 gerenoveerd door de firma Kaat & Tijhuis.
Données techniques
Nombre de registres par manuel | |
- Manuaal I | 4 |
- Manuaal II | 4 |
- Pedaal | 2 |
Nombre de jeux total | 10 |
Transmission des clés | Mechanical |
Transmission des jeux | Mechanical |
Sommier(s) | Slider chests |
Composition
Manuaal I (C-g'''): Prestant 8', Holpijp 8', Octaaf 4', Mixtuur III-IV sterk (2'), Tremulant.
Manuaal II (C-g'''): Bourdon 8', Roerfluit 4', Doublette 2', Trompet 8'.
Pedaal (C-f'): Subbas 16', Gedekt 8'.
Accouplements: Manuaal I - Manuaal II, Pedaal - Manuaal I, Pedaal - Manuaal II.
Références |
Bergambacht - Gereformeerde kerk kreeg nieuw orgel (knipsel, mei 1967). |
|
|
|
|
|
|